Sunday, February 27, 2011

kiranya itu takdirnya...


salam..dalam sibuk2 buat persiapan..terasa rindu pada novel sebening kasih..walaupun penat, tetap jua kugagahkan diri meneruskan coretan di wajah sepi. jari2 ini tetap rancak menari walau kadang kala langkahnya agak pincang. pincang kerana kekontangan idea. alangkah susahnya mencerna idea menjadi bait-bait indah. namun, di mana ada kemahuan di situ tetap ada jalan tapi ada sesuatu yang perlu diubah..jeng..jeng

SEBENING KASIH kepada KIRANYA ITU TAKDIRNYA..dan sememangnya itu takdir..maka redhalah kita sebagai hamba yang bersyukur..

sesuatu yang kita belajar dari JTK kita lepas balik meting dari istana Terengganu. hidup ini satu pilihan. samaada kita memilih untuk sederhana, susah atau mewah, terpulang pada kita. namun, kte memilih untuk berkat kerana berkat itu lebih dekat dgn hati kita. dan kte masih ingin belajar dari dia. dia yang lebih banyak makan garam dari kte. kte ingin slalu berbaik dgn org..kerana itu, kte suke melemparkan senyuman. kte xpernah rs xsenang hati pada org, sebolehnya kte ingin menjaga hati org walau kdg2 ada kata2 org yang sikit sebanyak mengguris hati kte. tp kte kne byk sabar kn..

kte slalu cuba bercakap selembut mungkin. ble kte diam saat kte mula terasa hati dgn org,kte akan cepat2 beristifar atau mungkin paling ketara kte akan diam lalu berlalu pergi. tapi kte xprnh simpan lama. kte akan cuba pujuk hati kte, kte akan ckp kt hati kte "kesian dia, hatinya ada masalah sbb keluarkan kata-kata yg mengguris hati". kte slalu igtkan dri kte, ble bercakap, susunlh ayat seolah2 kamu bercakap pd dri kamu. maka sudah pasti ayat yng keluar dr mulut ayat2 yang indah dan tenangkan pendengar.

dan ini sesuatu yg indah dalam idup kte..


No comments:

Post a Comment