Sunday, March 1, 2009

bubur jagung..

emm..1 mac 2009 permulaan hari yg baik.. sebelum subuh kte dh bangun..jenguk2 kt dapur, tengok mak kte ngah msk nasi goreng utk kte bwk bekal ke opis..nilh best duk ngan mak..hehe.

ari ni smpai je kt opis, kte kne gi site, blk je dr site..kte nmpk ade sesuatu ats meja kte..kte pn bukaklh..rupa2nye surat panggilan AGM PERSADA..kte mls nk bg usul2kn..yg lawaknye siap tulis PUAN..Im not PUAN, not yet, still CIK..ahaks. tiba ade lg bende dlm sampul 2..rupa2nya special card utk kte..BEST WISHES dr PERSADA. emm, bestnyer, seminggu lg besday kte, dh dpt kad..sgt best..kte hrp besday kte tahun ni penuh makna..kte xnk mcm besday tahun lps..mmg penuh makna tp ckup sedih..xmmpu kte lupakan..kte igt smpai ble2 hadiah besday yg sungguh menyedihkn 2..smpi skrg kte rs sedih tue..

bubur jagung..
1 tin biji jagung..
1 ketul gula melaka..
secawan santan..
daun pandan
1. biji jagung direbus bersama airnya dan sedikit air..
2. masukkan gula melaka..kacau hingga larut..
3. masukkan daun pandan
4. masukkan santan..biarkn masak..
5. nk letak sikit sagu biji pn boleh..selamat mencuba


emm..bout rezki dan kerja2 kte. moga Allah murahkn rezki kte dan permudahkn segala urusan kte dunia akhirat..amin. sungguh kte rasa nikmat Allah. moga Allah jadikan kte org yg ikhlas dlm pemberiaan, redha dgn dugaan, sabar dgn ujian, syukur dgn segala rezki..moga cinta kepada Allah lbh hebat dr cinta kte kpd sekalian makhluk dan ciptaanNYA..
satu kata2 iman Al-Ghazali..
tika aku pohon kekuatan, Allah beriku kesulitan hingga aku kuat..
tika aku pohon kebijaksanaan, Allah beriku masalah untuk diselesaikan..
tika aku perlukan cinta, Allah beriku orang bermasalah untuk kutolong..
tika aku pohon bantuan, Allah beri kau kesempatan...
tika aku tak pernah terima apa yang kupinta, tapi aku terima apa yang aku perlukan..
maha suci Allah..

No comments:

Post a Comment